Tip για Tip

Δεν φταις εσύ, το κινητό σου φταίει!

Πως θα σου φαινόταν η ιδέα να πας για φαγητό με φίλους και να αφήσεις το κινητό στο σπίτι;

Να μπεις στο υπνοδωμάτιο σου το βράδυ και να αφήσεις έξω από αυτό το κινητό να φορτίζεται σε άλλο δωμάτιο; (υπάρχουν ξυπνητήρια για αφύπνιση, μην ανησυχείς)

Να ακούσεις τον χαρακτηριστικό ήχο ειδοποίησης αλλά να μην αρπάξεις αμέσως το κινητό για να δεις τι νέο έχει να σου δείξει;

Να ξυπνήσεις το πρωί, να απολαύσεις το πρωινό σου χωρίς να κοιτάξεις την οθόνη του κινητού σου;

Νιώθεις άβολα και μόνο στην ιδέα των πιο πάνω;

Τότε ανήκεις απλά στην πλειοψηφία των ανθρώπων που είναι εθισμένοι στο κινητό. Το γεγονός αυτό βέβαια δεν πρέπει να σε καθησυχάζει. Αντίθετα, είναι μια ένδειξη ότι το πρόβλημα είναι πιο μεγάλο από ότι πιστεύουμε.

Την επόμενη φορά που θα είσαι κάπου ανάμεσα σε κόσμο, κάθισε μια στιγμή και παρατήρησε, πόσοι άνθρωποι γύρω σου (ανάμεσα τους δυστυχώς και παιδιά) κοιτάζουν το κινητό τους. Τα στατιστικά στοιχεία γύρω από αυτό τον εθισμό είναι αρκετά ανησυχητικά. Οι επιπτώσεις αυτής της συμπεριφοράς είναι ακόμη πιο ανησυχητικές και έχουν αντίκτυπο στην υγεία μας, σωματική και ψυχική.

«Πώς να χωρίσετε με το κινητό σας», CATHERINEPRICE, εκδόσεις KEY BOOKS, είναι το βιβλίο που έρχεται όχι για να δαιμονιοποιήσει τα αγαπημένα smartphones αλλά για να μας βοηθήσει να ξεκινήσουμε από το μηδέν μια πιο υγιή σχέση μαζί τους.

Να γίνουμε ξανά το αφεντικό του εαυτού μας και να αποκτήσουμε την ικανότητα να διαχειριζόμαστε σωστά τον χρόνο μας χωρίς να αναλωνόμαστε στο scrolling. Χωρίς να αρπάζουμε το κινητό από συνήθεια κι ένα μισάωρο μετά να αναρωτιόμαστε πως πέρασε έτσι η ώρα! Χωρίς να ρίχνουμε ψυχαναγκαστικές κλεφτές ματιές στην οθόνη κατά τη διάρκεια συζητήσεων μήπως και χάσαμε κάτι «σημαντικό».

Το βιβλίο αυτό θα μας βοηθήσει να θέσουμε τα σωστά όρια στη σχέση με το κινητό μας ώστε να κερδίσουμε πάλι τον πολύτιμο ελεύθερο χρόνο μας πίσω. Θα μπορούμε να ξαναπάμε βόλτα και να συγκεντρωθούμε όπως παλιά στους ήχους και στις μυρωδιές γύρω μας. Να ξανακοιμηθούμε ήρεμα χωρίς καμία οθόνη στην ακτίνα ενός μέτρου κοντά μας. Θα αποκτήσουμε ξανά τις ιδιωτικές στιγμές του μπάνιου και της τουαλέτας (έχει εισβάλει και εκεί το κινητό). Θα χαρούμε ξανά την παρέα αγαπημένων μας προσώπων χωρίς περισπασμούς. Θα καταφέρουμε ξανά να περιμένουμε το ραντεβού μας, χωρίς να έχουμε την ανάγκη να αρπάξουμε μηχανικά το κινητό από την τσάντα. Επιτέλους, θα ξανανιώσουμε συναισθήματα που ίσως φοβόμαστε να αντιμετωπίσουμε όπως βαρεμάρα, αμηχανία, πλήξη (ω ναι πλήξη) που αργότερα θα μας οδηγήσει σε σκέψεις, όνειρα, δημιουργία,δράση.

Βρίσκομαι σε ηλικία που μπορώ να  θυμηθώ τη ζωή μου χωρίς smartphone αλλά δυσκολεύομαι να την φανταστώ χωρίς αυτά. Παρόλα αυτά όμως η συνειδητοποίηση πως το smartphone απαιτεί την προσοχή και τον χρόνο μου περισσότερο από ότι θα ήθελα με έκανε  να νιώθω εκνευρισμό και αδυναμία απόλυτου ελέγχου. Και αυτό είναι που με οδήγησε να ψάξω και να μάθω περισσότερα για αυτό τον εθισμό. Ψάχνοντας λοιπόν καταλαβαίνουμε πως τα smartphones έχουν σχεδιαστεί με τέτοιο τρόπο ώστε να εθιζόμαστε σε αυτά. Επηρεάζουν σημαντικά την μνήμη και την διάρκεια της προσοχής μας. Διαταράσσουν τον ύπνο μας και φυσικά αυξάνουν κατακόρυφα τα επίπεδα άγχους και στρες.

Μέχρι πότε θα επιτρέψεις να συμβαίνει αυτό; Αν θες να το αλλάξεις, μπορείς. Η ώρα του χωρισμού και το ξεκίνημα μιας πιο υγιούς σχέσης με το κινητό, έφτασε! Ακολουθώντας τις συμβουλές και τα βήματα της CATHERINE PRICE, ο ελεύθερος μου χρόνος θα είναι και πάλι δικός μου και θα μοιάζει πιο μακρύς. Εγώ το πιστεύω! Εσύ; 


«Η διαφορά ανάμεσα στην τεχνολογία και τη σκλαβιά είναι ότι οι σκλάβοι γνωρίζουν πολύ καλά πως δεν είναι ελεύθεροι», Νασίμ Νίκολας Ταλέμπ

Γιώτα Σαββίδου Ανδρεοπούλου

Μέχρι την επόμενη φορά…

να θυμάσαι να χαμογελάς…

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.