Υγεία & Διατροφή

Να νηστέψω; Όλα τα μυστικά για μία νόστιμη και υγιεινή νηστεία.

Λείπει ο Μάρτης από τη Σαρακοστή; H Σαρακοστή είναι μια περίοδος νηστείας κατά την οποία πολλοί άνθρωποι αλλάζουν σε μεγάλο βαθμό τις διατροφικές τους συνήθειες, υιοθετώντας ένα πιο vegan lifestyle, δηλαδή της πλήρους αποχής από τρόφιμα ζωικής προέλευσης (κρέας, ψάρι, πουλερικά) και παραγώγων τους (τυρί, γάλα, αυγό, βούτυρο, γιαουρτι…).
Μπορεί όμως μια χορτοφαγική διατροφή να καλύψει τις απαιτήσεις του οργανισμού σε θρεπτικά συστατικά για τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα; Και εδώ ακριβώς έρχεται η νηστεία να δώσει μια ώθηση στην υγεία μας και να θεωρηθεί η πιο ήπια, φυσική «κάθαρση» για το σώμα.  Η καθημερινή ένταξη στο διαιτολόγιο μας, λοιπόν, φρούτων, λαχανικών, οσπρίων, ξηρών καρπών και ελαιολάδου μας εφοδιάζει με τα «καλα θεμέλια» και θωρακίζει τον οργανισμό από τυχόν ασθένειες, ενώ ταυτόχρονα με την απομάκρυνση των ζωικών τροφίμων, διώχνει «τα κακά» λιπαρά.
Η μόνη προσοχή που θέλει να δοθεί είναι στην πρόσληψη υδατανθράκων και στους συνδυασμούς τροφίμων, ώστε να ενισχύσουμε την πρόσληψη πρωτεΐνης και να μην έχουμε έλλειψη σιδήρου και άλλων ιχνοστοιχείων. Ισορροπία δηλαδή. Στην μια πλευρά της ζυγαριάς  η πρωτεΐνη, την οποία μπορούμε να βρούμε κυρίως στα όσπρια, τα θαλασσινά αλλά και τα μανιτάρια, τη βρώμη, την κινόα, τους σπόρους. Στην άλλη πλευρά της ζυγαριάς οι υδατάνθρακες με μέτρο και όσο γίνεται όχι τηγανιτοί.

Ένα τιπ για την ισορροπία της ζυγαριας μας είναι να συνδυάσουμε πρωτεϊνούχα φυτικά τρόφιμα με αμυλούχα τρόφιμα ώστε να έχουμε μια πλήρη πρωτεΐνη ισάξια της ζωικής. Όπως φακές με ρύζι (φακόρυζο) ή αρακά με κινόα.
Δεύτερο τιπ ο συνδυασμός του φυτικού σιδήρου που βρίσκουμε στα όσπρια, στο σπανάκι, τη βρώμη, με βιταμίνη C (λεμόνι, πορτοκάλι, πιπεριά, μαιντανό) οδηγεί σε πιο αποτελεσματική απορρόφηση του σιδήρου που είναι ένα πρόβλημα στις αμιγώς χορτοφαγικές διατροφές. π.χ. φασόλια φούρνου με μαϊντανό και πιπερια ή σπανακόπιτα με 1 ποτήρι φυσικό χυμό πορτοκάλι.
Ένα τιπ ακόμη; Τι μας λείπει εφόσον δε λαμβάνουμε γαλακτοκομικά; Το ασβέστιο. Μην ανησυχείς απλά φρόντισε να προσθέσεις λίγο σουσάμι στις πράσινες σαλάτες σου ή μια κουταλιά ταχίνι στο πρωινό σου.
Καλά όλα αυτά, αλλά γίνεται να τρώμε κάθε μέρα τα ίδια;
Οι περισσότεροι έχουμε μάθει να τρώμε τα κλασσικά φαγητά, οπότε είναι λογικό μια μακρά νηστεία να μας κουράζει. Μήπως είναι όμως και μια καλή ευκαιρία να ανακαλύψουμε καινούριες γεύσεις και να έχουμε ποικιλία στα πιάτα μας; Έχετε σκεφτεί να αναμίξετε ταχίνι και χουρμάδες αντί για την κλασσική μαρμελάδα, να φτιάξετε μια τορτίγια με γουακαμόλε και ρεβυθοκεφτέδες αντί του κλασικού τόστ, μια πολύχρωμη μακαρονοσαλάτα με λαχανικα, ένα μίξερ φρούτων με φυστικοβουτυρο, ένα porridge με γάλα αμυγδάλου ή έναν ταμπουλέ;
Το συμπέρασμα μας είναι ότι μια νηστεία φέρει σαφώς οφέλη στην υγεία μας, αρκεί να προσθέσουμε ποικιλία, ισορροπία και καλή διάθεση.
Με αισιοδοξία και θετικές σκέψεις,
Ελένη

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.