Υγεία & Διατροφή

Γάλα, ο άσπρος χρυσός.

Όταν ακούτε τη λέξη ΓΑΛΑ τι σας έρχεται στο μυαλό? Υπάρχουν πια τόσα διαφορετικά είδη γάλακτος. Το φρέσκο (της αγελάδας, του προβάτου, της κατσίκας, του βουβαλιού), το συμπυκνωμένο, αυτό που έχει υποστεί αφυδάτωση (σκόνη), το αποβουτυρωμένο, το φυτικό κλπ. Σαφώς και το μητρικό γάλα που είναι το πρωτο που γευόμαστε και μας προσφέρει αμέτρητα καλά για το ξεκίνημα και την πορεία της ζωής μας.

Ας επικεντρωθούμε στο νωπό γάλα και τα θρεπτικά οφέλη του. Αποτελεί εξαιρετικό συνδυασμό υδατάνθρακων, πρωτεΐνων και λίπους μαζί, σε άριστη αναλογία μεταξύ τους. Με άλλα λόγια μας δίνει ενέργεια, χτίζει μύες και γερά κοκαλα, συμβάλει στην αντιμετώπιση της κατάθλιψης. Βέβαια, είναι κυρίως δημοφιλές για την περιεκτικότητά του σε ασβέστιο, το οποίο προάγει βασικές λειτουργίες στον ανθρώπινο οργανισμό με κυριότερες τη δόμηση των οστών και των δοντιών. Ένα φλιτζάνι ζεστό γάλα προ ύπνου λόγω συγκεκριμένων αμινοξέων που περιέχει θα χαλαρώσει τους μύες, θα βοηθήσει στην αποκατάσταση τους και θα καταπολεμήσει τα συμπτώματα της κούρασης όλης της ημέρας. Άλλο ένα προτέρημα του είναι ότι ενυδατώνει και κάνει το δέρμα να λάμπει. Το έκανε η Κλεοπάτρα γιατί όχι κι εσύ? Επίσης είναι καλή πηγη των βιταμινώνD, A και Β12 που βοηθούν στην ανάπτυξη των παιδιών, στην καλύτερη όραση και στην ανασχέτιση του οξειδωτικού στρες των κυττάρων που προκαλεί τη γήρανση. Τέλος έχει βρεθεί από έρευνες οι αντικαρκινική του δράση. Γι’ αυτούς όλους τους λόγους και για την τεράστια αξία του στην υγεία έχει καθιερώθεί και εορτάζεται παγκοσμίως κάθε 1η Ιουνίου η Παγκόσμια Ημέρα Γάλακτος.

Με αισιοδοξία και θετικές σκέψεις,

Ελένη

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.