Μαμάδες εν δράση

Βρεφικά προϊόντα με ιστορία ετών

Σήμερα θα μιλήσουμε για τις εταiρείες, που εάν είσαι μανούλα, χρησιμοποιείς – έστω και μία από αυτές – για το αγγελούδι σου. Εάν από την άλλη δεν είσαι μανούλα και ούτε σκοπεύεις να γίνεις, μη νομίζεις ότι το συγκεκριμένο άρθρο δε σε αφορά, αφού οι συγκεκριμένες εταιρείες έχουν συντροφεύσει και τα δικά σου παιδικά χρόνια. Σίγουρα θυμάσαι τα NUK, τα Pampers, τα Chicco, τα Nounou ή τα Johnson & Johnson να είναι το δεξί χέρι της μαμάς σου για σένα ή τα αδέρφια σου. Ποιά είναι, όμως, η ιστορία των συγκεκριμένων εταιρειών; Πώς ξεκίνησαν και πως κατέληξαν να είναι οι κολοσσοί στη φροντίδα των μωρών;

  • ΝUK

H ιστορία της συγκεκριμένης εταιρείας ξεκινά πίσω, το 1956, όταν οι Γερμανοί οδοντίατροι Wilhelm Balter και Adolf Müller, κατασκευάζουν για πρώτη φορά μία ασύμμετρα διαμορφωμένη πιπίλα με στόχο την τροφή και την ηρεμία των μωρών. Οι επιστήμονες παρατηρούν ότι μωρά, τα οποία θηλάζουν, παρουσιάζουν σπάνια προβλήματα με την οδοντοστοιχία ή με τη γνάθο τους. Έτσι, οι δύο Γερμανοί επιστήμονες δημιουργούν το πρώτο εργαλείο το οποίο παρακινεί τα μωρά να εξασκηθούν στην κίνηση του θηλασμού. Το πρώτο προιόν της NUK κυκλοφορεί το 1956 ως μία θεραπευτική πιπίλα για μπιμπερό που προκαλεί ηρεμία και προλαμβάνει προβλήματα με την οδοντοστοιχία και έρχεται για να ταράξει τα νερά της αγοράς. Έως το 1975, τα NUK προιόντα εξάγονται σε 48 χώρες, ενώ σήμερα, υπολογίζεται ότι μανούλες σε πάνω από 90 χώρες εμπιστεύονται τη συγκεκριμένη εταιρεία.

  • Pampers

Φαίνεται πως το έτος 1956, αποτέλεσε καμπή στην έρευνα και την κατασκευή προιόντων σχετικών με τη φροντίδα των μωρών, αφού και η ιδέα για τα Pampers ξεκίνησε αυτή τη χρονιά. Ο Αμερικανός Victor Mills, αγανακτισμένος από τις πάνες πολλαπλών χρήσεων που χρησιμοποιούσε για τα εγγόνια του, αναθέτει στην ερευνητική ομάδα της P&G την δημιουργία ενός προιόντος μίας χρήσης. Το 1961 τα Pampers κυκλοφορούν για πρώτη φορά στην αγορά. Το 1966 κυκλοφορεί ένα δεύτερο πιο ενισχυμένο μοντέλο με φτερά και έξτρα απορροφητικότητα και το 1969 ένα προιόν για „3 μεγέθη“ μωρών. Η εταιρεία Pampers, στο μεταξύ, έχει ήδη γίνει ο κολοσσός της αμερικανικής αγοράς, ενόσω τα προιόντα τους συνεχίζουν να εξελίσσονται. Το 1971 προστίθενται οι κολλητικές ταινίες στο δέσιμο της πάνας, το 1973 κυκλοφορούν τα πρώτα βρεφικά μεγέθη και το 1982 τα Pampers αποκτούν τα πρώτα ελαστικά δεσίματα γύρω από τα πόδια και την μέση του μωρού για λιγότερες διαρροές. Το 1990 κυκλοφορούν για πρώτη φορά πάνες ξεχωριστά για αγόρια και κορίτσια, ωστόσο η συγκεκριμένη ιδέα θα αποσυρθεί από την αγορά έως το 1993, όταν θα κυκλοφορήσουν για πρώτη φορά οι εκπαιδευτικές πάνες για νήπια, οι οποίες δε θα μείνουν για πολύ καιρό στην αγορά (θα επιστρέψουν σήμερα με το προιόν Easy Up). Το 1996, η Pampers λανσάρει για πρώτη φορά τα μωρομάντηλά της, ενώ το 1998, κυκλοφορεί και το μεγαλύτερο μέγεθος πάνας στον κόσμο, το οποίο διαφημίζεται με τον γνωστό παιδίατρο Dr. Berry Brazelton, ο οποίος υποστηρίζει ότι το παιδί αποφασίζει μόνο του, πότε είναι έτοιμο να „κόψει“ την πάνα. Η ανάπτηξη και η εξέλιξη της μοναδικής αναντικατάστατης εταιρείας βρεφικής υγιεινής, συνεχίζεται κάθε χρόνο με τελευταίο λανσάρισμα την σειρά Pampers Pure, το 2018, η οποία αποτελείται κατά 99% από φυσικά υλικά για διασφαλίζει στους γονείς ένα αποτελεσματικό, οικομικό και φιλικό προς το περιβάλλον προιόν.

  • Chicco

Η εταιρεία Chicco ιδρύθηκε στην Ιταλία το 1958, με αφορμή τη γέννηση του γιού του ιδρυτή της, Cavaliere del Lavoro. Η συγκεκριμένη ιταλική εταιρεία εξειδικεύεται σε προιόντα ένδυσης των μωρών και στην μωρουδιακή „προίκα“ παντός τύπου. Αυτή τη στίγμη η Chicco πωλείται σε 120 χώρες και έχει πάνω από 310 δικά της καταστήματα σε ολόκληρο τον κόσμο, ενώ είναι από τις λίγες εταιρείες που φροντίζουν και τις μανούλες κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης. Το κέντρο έρευνας και ανάπτυξης της Chicco έχει αφοσιωθεί στην ανάπτυξη – σωματική και ψυχική – για βρέθη και νήπια ηλικίας 0 έως 3 ετών. Τα πιο γνωστά προιόντα της Chicco στην Ελλάδα είναι τα μπιμπερό, και τα καρότσια, τα οποία καταλαμβάνουν τις πρώτες θέσεις πωλήσεων στην εγχώρια αγορά.

  • NOΥNOΥ

Ήξερες ότι το γνωστό σε όλους ΝΟΥΝΟΥ είναι ελληνικό προιόν; Εγώ πάντως, όχι. Κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το 1929 από την ολλανδική FrieslandCampina και αρχικά στήριξε τις πωλήσεις της στο συμπηκνωμένο γάλα ΝΟΥΝΟΥ με προσθήκη ζάχαρης. Έπειτα, και κυρίως μετά το 1983, η εταιρεία διεύρυνε τα προιόντα της και σε άλλα γαλακτοκομικά είδη, όπως γιαούρτια, παγωτά, γάλα σε σκόνη και βρεφικές κρέμες.

  • Johnson & Johnson

Η αμερικανική εταιρεία Johnson & Johnson ανήκει στις πρώτες θέσεις της παγκόσμιας φαρμακοβιομηχανίας με 71,9 δισεκατομμύρια δολλάρια έσοδα ετησίως. Απασχολεί 127.000 υπαλλήλους σε 60 χωρές, ενώ διαθέτει τα προιόντα της σε 175 διεθνείς αγορές. Ιδρύθηκε το 1886 από τους αδερφούς Johnson, με αφορμή την ανάγκη για παραγωγή χειρουργικών γαζών. H θυγατρική εταιρεία τους, Johnson´s Baby, ιδρύθηκε το 1893 και εξειδικεύτηκε στην παραγωγή βρεφικών προιόντων, όπως σαμπουάν, λάδι μασάζ, βρεφική πούδρα, αφρόλουτρα και μωρομάντηλα. Το πρώτο τους προιόν ήταν η βρεφική πούδρα, το ταλκ, με αφορμή τους δερματικούς ερεθισμούς που παρατήρησε ο Dr. Kilmer το 1892. Το 1921 κυκλοφόρησε η πρώτη βρεφική κρέμα, το 1938 το γνωστό Baby oil και το 1942 η βρεφική λοσιόν. Το 1953 το θρυλικό σαμπουάν „Όχι πια δάκρυα“ ήρθε για να μείνει στην αγορά, το 1971 το σαμπουάν με μαλλακτική κρέμα, το 1980 τα πρώτα μωρομάντηλα και το 1991 η πρώτη αντηλιακή κρέμα. Φυσικά, η εταιρεία συνεχίζει να διευρύνει το εύρος των προιόντων της μέχρι και σήμερα και να δαμάζει τις παγκόσμιες αγορές.

Γράφοντας το σημερινό άρθρο συνειδητοποίησα πόσα πράγματα, σχετικά με τη φροντίδα των μωρών, έχουν απλουστευτεί τα τελευταία χρόνια. Οι εταιρείς εφοδιάζουν συνεχώς την αγορά με προιόντα τα οποία είναι „απαραίτητα“ για το μωρό. Εάν αυτό πραγματικά ισχύει θα το καθορίσεις φυσικά εσύ και οι ανάγκες του δικού σου παιδιού. Τέλος, να αναφέρω πως το συγκεκριμένο άρθρο δεν έχει ως στόχο να διαφημίσει ή να προωθήσει συγκεκριμένα προιόντα. Στηρίζουμε τα ελληνικά προιόντα και την ελληνική βιομηχανία, η οποία μας παρέχει αξιόπιστα προιόντα και στον συγκεκριμένο κλάδο.

 

Με υπομονή, ελπίδα και αγάπη

Χρύσα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.